– I årene framover skal vi ha et sterkt fokus på å utvide sortimentet vårt. Vi ønsker flere nye Sølvkroken-produkter på markedet, forteller Tore Jørgensen, daglig leder i Nordic Outdoor, selskapet som eier og utvikler varemerket.
Merkevare- og salgsansvar
Sølvkrokens nye Brand Manager skal fortsette å bygge merkevaren, men han eller hun som ansettes, får også resultat- og salgsansvar, både i Norge og internasjonalt. Dialog med fabrikker og andre leverandører er også blant arbeidsoppgavene. Merkevaresjefen får i tillegg det faglige ansvaret for Nordic Outdoors andre fiskemerker, som Hørgård, Mepps og Orvis. Den nyopprettede stillingen får også ansvar for å sikre at det tas grønnere materialvalg og utvikles produkter med lengre levetid.
Produktutvikling
– Vår nye kollega er en person med høy arbeidskapasitet, og en som evner å holde i flere oppgaver på en gang. Merkevaresjefens hovedansvar vil være å videreutvikle og skape nye produkter og konsept. Vi ønsker en person som har egne ideer, men som også kan jobbe i tett dialog sammen med både produktsjefen på Sølvkroken, kunder, ambassadører og markedet generelt, fortsetter Jørgensen.
Interessert i fiske
Nordic Outdoor søker etter en person som har erfaring fra arbeid med større kunder. Relevant ledererfaring og kjennskap til sportsbransjen er viktig for den som får jobben, og det er også et uttalt mål at det letes etter en person som er i overkant glad i fiske- og friluftsliv:
– Vi tror på «living the brand» og søker en person som føler en sterk tilhørighet til fritidsfiskemarkedet!
Arbeidssted for stillingen blir Arendal eller Oslo.
Er dette deg? Eller kjenner du noen som burde søke?
Les hele stillingsutlysningen her!
Om oss:
Nordic Outdoor er den største fisk- og friluftsleverandøren med lager i Norge.
Nordic Outdoor AS ønsker å være Norges største og beste leverandør av fiske- og friluftsutstyr. Vi har en rekke sterke merkevarer i porteføljen vår, og vi eier også Norges mest kjente varemerke på fisk, Sølvkroken. Nordic Outdoor selger ikke direkte til privatpersoner, men til butikker og kjeder over hele Norge.
Sølvkroken ble etablert i 1930. I 2009 fusjonerte Sølvkroken med distributøren Nordic Outdoor. Selskapet ble hetende Nordic Outdoor, men Sølvkroken er altså en egen merkevare som eies og utvikles av Nordic Outdoor. I 2017 ble selskapet Nordeca Konsument, som er Nordens største kartleverandør, kjøpt opp.